Peak Value | ‘Belt de gemeente je ineens op’
Peak Value maakt Foto’s van de Toekomst. In een aantal prikkelende sessies dagen we je als ondernemer uit om op een andere manier naar de toekomst van je bedrijf te kijken. Met een knipoog noemen we onszelf ook wel bedrijfsfotograaf. Op een Rotterdamse manier – no-nonsense, mouwen opstropen en er samen tegenaan – leggen we met jou de lat voor de toekomst precies op de juiste hoogte en maken we het pad ernaartoe concreet. Wij zorgen voor focus op groei en het maximaliseren van de aanwezige potentie binnen je bedrijf. Vervolgens gaan we met raad en daad te werk om je groeidoelstellingen te realiseren.
Groei, snelle groei, groeidoelstellingen, foto van de toekomst, foto van de toekomst academie, mkb, mkb advies, ondernemersgroei, ondernemers, ondernemen, ondernemersdiner, ondernemerschap, ondernemerstips, ondernemerslunch, ondernemersevents, Rotterdam, Rotterdam advies, Rotterdams netwerk, groeidoelstellingen, groeiambitie, Toekomstvisie, Exitstrategie
2611
post-template-default,single,single-post,postid-2611,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

‘Belt de gemeente je ineens op’

‘Belt de gemeente je ineens op’

‘Vooroordelen over ambtenaren: wie kent ze niet? Toch had ik altijd best een positief beeld van de Rotterdam- se ambtenarij. Maar toen ik op een dag ineens een belletje kreeg van de gemeente om gewoon eens te komen praten, ja, daar keek ik wel van op. Zó proactief … gaaf!’ Zegt: Marcel Broersma, mede-directeur van adviesbureau Peak Value

MB: ‘Wat Peak Value doet? We helpen ondernemers om harder te groeien dan ze zelf kunnen. Dat doen we op z’n Rotterdams: niet eromheen draaien, maar zeggen waar het op staat. Als de klant dat wil, laten we het niet bij advies, maar steken we zelf de handen uit de mouwen. En naast groei helpen we ook om bedrijven voor een mooie prijs te verkopen. Onze klanten zitten meestal in het MKB, maar we bieden ook strategisch advies aan scholen en bijvoorbeeld voetbalclub Excelsior.’

‘Visualiseren. Daar houden we van. Ons hoofdproduct heet dan ook Foto van de Toekomst. Hoe ziet je bedrijf er over drie jaar uit? En hoe kom je daar? Dat maken we inzichtelijk. We kijken waar je schoen wringt, en waar je unieke kracht ligt. Niet iedereen op een werkvloer praat dagelijks over waar ze staan in januari 2018. Wij prikkelen ze om juist dát te doen. Gaan we helemaal los, dan hebben we ons Moonshot, geïnspireerd op Kennedy’s Apollo-programma om mensen op de maan te zetten: een bedrijf uitdagen tot een baanbrekende stap voor-waarts.’

‘Ons andere hoofdproduct – nee, liever noem ik het een bezíéling – is het Ondernemersdiner. Geloof me, ik ben heus van het harde euro’s verdienen. Dat zit wel goed. Maar als ondernemer moet je meer doen. Iets voor mensen. En het Ondernemers- diner brengt Rotterdamse ondernemers dichter bij elkaar. Samen koken en eten voor een krachtiger netwerk. Zie het als het middeleeuwse gildensysteem. Ondernemers die er voor elkaar zijn. Elkaar helpen. Klinkt misschien idealistisch, maar ik geloof erin dat elke ondernemer zijn hart moet laten spreken. Zo kan ik een jaar lang mensen lastigvallen voor Stichting DaDa, die zich inzet voor zieke kinderen. Resultaat: met tweehonderd man hebben we op de marathon 80.000 euro bij elkaar gelopen.’

‘Ondertussen doen we Het Ondernemersdiner samen met zes partners, waaronder de gemeente Rotterdam. Geweldig dat de accountmanager me een paar jaar geleden ineens opbelde. Ze vond dat we goed bezig waren, en wilde ons leren kennen. Dat directe contact is zó belangrijk. Korte lijnen. Snel schakelen. Zo kom je nog eens bij de wethouder om het over ondernemen in Rotterdam te hebben.’

Hoe Marcel Broersma rennend zijn hart laat spreken: zie www.rijnmond.nl en zoek op ‘Broersma stichting dada’.

Download hier het magazine