Peak Value | De kracht van visualiseren
Peak Value maakt Foto’s van de Toekomst. In een aantal prikkelende sessies dagen we je als ondernemer uit om op een andere manier naar de toekomst van je bedrijf te kijken. Met een knipoog noemen we onszelf ook wel bedrijfsfotograaf. Op een Rotterdamse manier – no-nonsense, mouwen opstropen en er samen tegenaan – leggen we met jou de lat voor de toekomst precies op de juiste hoogte en maken we het pad ernaartoe concreet. Wij zorgen voor focus op groei en het maximaliseren van de aanwezige potentie binnen je bedrijf. Vervolgens gaan we met raad en daad te werk om je groeidoelstellingen te realiseren.
Groei, snelle groei, groeidoelstellingen, foto van de toekomst, foto van de toekomst academie, mkb, mkb advies, ondernemersgroei, ondernemers, ondernemen, ondernemersdiner, ondernemerschap, ondernemerstips, ondernemerslunch, ondernemersevents, Rotterdam, Rotterdam advies, Rotterdams netwerk, groeidoelstellingen, groeiambitie, Toekomstvisie, Exitstrategie
1154
post-template-default,single,single-post,postid-1154,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

De kracht van visualiseren

De kracht van visualiseren

Wij van Peak vinden dat visualiseren het meest krachtige middel is om iets over te brengen. En als wij iets vinden, is dat zo… althans:

Met het verschijnen van ons mooiste, nieuwste, duidelijke, grappigste en gerste animatiefilmpje – even de bravoure van de productlancering van Apple geleend – vroeg ik mij toch af waar die voorliefde voor visualiseren is begonnen.

Misschien was het wel het plaatje dat de juf plakte wanneer je je werk goed had gedaan op de lagere school? Ik weet zeker dat dit bij mij in ieder geval een ongelooflijke ambitie losmaakte. Ik deed alles om dat plaatje maar te kunnen plakken.

Of misschien toch die managementtraining die ik jaren geleden kreeg met een tiental andere ambitieuze jonge honden. Onderweg naar de top, allen Yuppies, nog geen kinderen dus 24 uur per dag gericht op succes. De uitleg was simpel: De toekomst heb je voor een groot deel zelf in handen. Het begint met bepalen wat je wil bereiken.

En dat moesten wij vervolgens visualiseren.…. een soort foto maken. Als je dat eenmaal had gedaan dan was het pad er naar toe gemakkelijk. Alles in het teken van je persoonlijke foto. Een paar maanden later kwam het groepje weer bij elkaar. Het resultaat was verbluffend. De methodiek werkte…. Ongeveer de helft had zijn baan bij het betreffende bedrijf opgezegd, de andere helft had zijn relatie beëindigd. Hoe krachtig kan een methodiek zijn…

Met Peak Value hebben wij het maken van de Foto van de Toekomst inmiddels tot kunst verheven. We hebben zo’n 165 foto’s gemaakt en net als toen, maakt het plakken van plaatjes (bij Peak de zogenoemde stickers die symbool staan voor mijlpalen) veel ambitie los. En daarom vroegen we ons af: Hoe brengen wij onze methodiek het beste over? Natuurlijk! Door te visualiseren. Veel kijkplezier en ik ben benieuwd hoe gers jullie dit vinden!

Terug