Peak Value | De snelste groeier en de juryprijzen
Peak Value maakt Foto’s van de Toekomst. In een aantal prikkelende sessies dagen we je als ondernemer uit om op een andere manier naar de toekomst van je bedrijf te kijken. Met een knipoog noemen we onszelf ook wel bedrijfsfotograaf. Op een Rotterdamse manier – no-nonsense, mouwen opstropen en er samen tegenaan – leggen we met jou de lat voor de toekomst precies op de juiste hoogte en maken we het pad ernaartoe concreet. Wij zorgen voor focus op groei en het maximaliseren van de aanwezige potentie binnen je bedrijf. Vervolgens gaan we met raad en daad te werk om je groeidoelstellingen te realiseren.
Groei, snelle groei, groeidoelstellingen, foto van de toekomst, foto van de toekomst academie, mkb, mkb advies, ondernemersgroei, ondernemers, ondernemen, ondernemersdiner, ondernemerschap, ondernemerstips, ondernemerslunch, ondernemersevents, Rotterdam, Rotterdam advies, Rotterdams netwerk, groeidoelstellingen, groeiambitie, Toekomstvisie, Exitstrategie
2457
post-template-default,single,single-post,postid-2457,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

De snelste groeier en de juryprijzen

17 dec De snelste groeier en de juryprijzen

De FD Gazellen zijn een objectieve ranglijst van de snelste groeiers in Nederland. Naast een selectie op basis van harde getallen kent de FD Gazellen-competitie ook een aantal juryprijzen toe. We kijken naar de beste internationaliseringsstrategie, aanstormend talent, de beste toekomstvisie en naar het diversititeitsbeleid. Speciale aandacht is er voor het bedrijf dat volgens onze jury dit jaar de meest spectaculaire groei doorgemaakt heeft. Wie de winaar en de twee runners-up zijn van deze speciale prijs —­ de Oryx —

Internationalisering

Een ruime meerderheid van de Gazellen (65%) is in het buitenland actief. En dat is maar goed ook. In Nederland loopt een ambitieus bedrijf al snel tegen de grenzen van zijn groei aan. Bij de FD Gazellen hechten we groot belang aan de internationaliseringsstrategie van snelle groeiers. CTouch Europa, dat digitale schoolborden of een soort reuzen-iPads levert aan scholen en vergaderlocaties, is dit jaar door de jury uitgeroepen tot het bedrijf met de beste visie over de grens. De onderneming, nummer 85 in de top 100, is in meer dan 25 landen actief en is hard bezig met verdere uitbreiding. Nu komt 65% van de omzet uit het buitenland, over vijf jaar zal dat zo’n 85% zijn.

Toekomstvisie

Wie geen stip op de horizon durft te zetten, zit zijn eigen groei in de weg. Dit jaar gaat de award voor het bedrijf met de beste toekomstvisie naar: Milu, beter bekend onder de naam goedkopekoffiebekers.nl. De nummer 28 uit de top 100 heeft een exacte planning voor de komende jaren. Het doel is in 2020 een volledig geautomatiseerd proces te hebben in zijn fabriek. Het moet zoveel kostenvoordeel opleveren dat de onderneming zelfs kan concurreren met prijsbeuker China. Het bedrijf wil zijn proces niet alleen verder automatiseren, technologie moet zorgen voor 100% groei in omzet en 30% groei in personeel, maar ook verder verduurzamen.

Diversiteit

De themaprijs ‘diversiteit’ is ingesteld om bedrijven te identificeren die hun groeiambitie combineren met een effectief diversiteitsbeleid. Dit jaar is de winnaar Qiss-IT. De detacheerder richt zich op de snelgroeiende vraag naar ICT-specialisten. Qiss-IT (zie Eregalerij) maakt zich hard voor een toename van vrouwen in de ICT. Het bedrijf heeft een programma om vrouwelijke afgestudeerden om te scholen tot IT-professional. Van de bijna zestig gedetacheerde personeelsleden is 50% vrouw.

Aanstormend talent

De top 100 verjongt. 17% van de FD Gazellen wordt geleid door een twintiger. In 2013 was dat nog 13%. Ondernemerschap is voor steeds meer jongeren een lonkend carrièrepad. Maar liefst 47% van de Gazellen is een dertiger. Het kortingsbonnenplatform Social Deal (nummer 60 in de top 100) is door de jury uitgeroepen tot beste jonge bedrijf. De twee oprichters van het bedrijf, Bart Oosterholt (26) en Rens van den Berg (29), zagen de omzet tussen 2012 en 2014 toe nemen van € 1,3 mln naar € 5,1 mln.