Peak Value | Exit lunch
Peak Value maakt Foto’s van de Toekomst. In een aantal prikkelende sessies dagen we je als ondernemer uit om op een andere manier naar de toekomst van je bedrijf te kijken. Met een knipoog noemen we onszelf ook wel bedrijfsfotograaf. Op een Rotterdamse manier – no-nonsense, mouwen opstropen en er samen tegenaan – leggen we met jou de lat voor de toekomst precies op de juiste hoogte en maken we het pad ernaartoe concreet. Wij zorgen voor focus op groei en het maximaliseren van de aanwezige potentie binnen je bedrijf. Vervolgens gaan we met raad en daad te werk om je groeidoelstellingen te realiseren.
Groei, snelle groei, groeidoelstellingen, foto van de toekomst, foto van de toekomst academie, mkb, mkb advies, ondernemersgroei, ondernemers, ondernemen, ondernemersdiner, ondernemerschap, ondernemerstips, ondernemerslunch, ondernemersevents, Rotterdam, Rotterdam advies, Rotterdams netwerk, groeidoelstellingen, groeiambitie, Toekomstvisie, Exitstrategie
2874
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-2874,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

Exit lunch

“Er komt een tijd dat je geen ondernemer meer bent..’”

Waarom ben je ondernemer geworden? Waarom neem je het risico? Waarom alle bloed, zweet en tranen? Wat wil je aan het eind bereikt hebben? Met andere woorden: WAT IS JE EXIT STRATEGY?

Uit onderzoek van Peter Hinssen blijkt dat ondernemers 95% van hun tijd bezig zijn de met de de operatie van vandaag de dag. Idealiter gaat de ondernemersaandacht voor 70% naar vandaag (dit jaar), voor 20% naar morgen (volgend jaar) en voor 10% naar overmorgen (2-5 jaar). De meeste ondernemers zijn zo druk bezig om te overleven en te proberen te groeien, dat er geen tijd is om over de toekomst na te denken.

Er komt een tijd dat het economisch uitdagender wordt, je met pensioen gaat, je kind de onderneming overneemt of je bedrijf te koop zet. Kortom er komt een tijd dat je geen ondernemer meer bent. En wat dan? Hoe bereid je je voor op dit moment? Ons advies: zorg er in ieder geval voor dat je een exit strategie hebt, welke in gang gezet kan worden wanneer het nodig is.

Hierbij gaat het om de juiste timing (WANNEER?) en de juiste voorbereiding (HOE?):

1. WANNEER?

Als ondernemer wil je jouw bedrijf verkopen wanneer jij er klaar voor bent. Dit ideale moment kun je zelf creëren. Dit is lastig te bepalen, want morgen is misschien een beter moment dan vandaag. Maar ook dat is ondernemerschap, een kans grijpen wanneer deze zich aandient.’’

2. HOE?

Door simpelweg de toekomst te visualiseren kun je mensen goed meenemen in de toekomst dromen. “Begin with the end in mind” – Stephen Covey.

Elke exit begint met een goede voorbereiding. Onderzoek toont aan dat een goede voorbereiding op een bedrijfsoverdracht de overlevingskans van het bedrijf vergroot.

  • Maak het bedrijf onafhankelijk van jezelf
  • Zorg dat je bedrijf bij de tijd blijft.
  • Werk aan een goede onderhandelpositie
  • Streef naar de juiste timing
  • Laat je goed adviseren

Ben je benieuwd wat Marcel Broersma te vertellen heeft hoe je je bedrijf waardevoller kan maken? En wil je op een inspirerende en pragmatische manier geïnformeerd worden over een goede exit? Schrijf je dan nu in voor het event ‘De exit lunch met mede-ondernemers’. Een leerzame, maar vooral inspirerende middag met acht andere ondernemers. Deze bijeenkomst wordt georganiseerd op ons kantoor op zowel 31 augustus als 7 september. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om deze bijeenkomst bij te wonen, maar ben je toch wel geïnteresseerd? Houd ons nieuwsbrief dan in de gaten.  Inschrijven kan hieronder!

Aanmelden