Peak Value | Benoem een Funmanager!
Peak Value maakt Foto’s van de Toekomst. In een aantal prikkelende sessies dagen we je als ondernemer uit om op een andere manier naar de toekomst van je bedrijf te kijken. Met een knipoog noemen we onszelf ook wel bedrijfsfotograaf. Op een Rotterdamse manier – no-nonsense, mouwen opstropen en er samen tegenaan – leggen we met jou de lat voor de toekomst precies op de juiste hoogte en maken we het pad ernaartoe concreet. Wij zorgen voor focus op groei en het maximaliseren van de aanwezige potentie binnen je bedrijf. Vervolgens gaan we met raad en daad te werk om je groeidoelstellingen te realiseren.
Groei, snelle groei, groeidoelstellingen, foto van de toekomst, foto van de toekomst academie, mkb, mkb advies, ondernemersgroei, ondernemers, ondernemen, ondernemersdiner, ondernemerschap, ondernemerstips, ondernemerslunch, ondernemersevents, Rotterdam, Rotterdam advies, Rotterdams netwerk, groeidoelstellingen, groeiambitie, Toekomstvisie, Exitstrategie
2085
post-template-default,single,single-post,postid-2085,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Benoem een Funmanager!

Benoem een Funmanager!

Vraag

‘In negen jaar is mijn bedrijf gegroeid van een vriendenclub naar 42 medewerkers. Op veler verzoek zijn afspraken en uitzonderingen vastgelegd in het HR-handboek. Vakantiedagen, functioneringsgesprekken, overwerk, kosten. Er is nu een cultuur van regeltjes, van ‘elkaar aanspreken’. We verstarren. Hoe krijg ik mijn leuke, enthousiaste club van het begin terug?’

Antwoord

Benoem een Funmanager!

Helaas is dit vaak een van de neveneffecten van groei. Juist bij snelle groei moet je kaders en regels afspreken. Juist dan! Voor je het weet verdwijnt de Fun en lijkt het wel Œecht¹ werken. Daarom vind ik het zo belangrijk om daartegenover leuke dingen te laten gebeuren binnen je bedrijf. Verrassend leuke dingen die echt bij de cultuur van jouw onderneming passen, die ogenschijnlijk soms ad hoc gebeuren en sommige die je juist ver van te voren aankondigt, zodat iedereen zich hierop kan verheugen. Mijn ervaring is dat je hier iemand in het bedrijf verantwoordelijk voor moet maken. Iemand die ervoor zorgt dat het leuk blijft binnen het bedrijf en (ogenschijnlijk) door alle spelregels heen gaat: Een funmanager!

Terug