Peak Value | Wij zijn te chique voor koude acquisitie
Peak Value maakt Foto’s van de Toekomst. In een aantal prikkelende sessies dagen we je als ondernemer uit om op een andere manier naar de toekomst van je bedrijf te kijken. Met een knipoog noemen we onszelf ook wel bedrijfsfotograaf. Op een Rotterdamse manier – no-nonsense, mouwen opstropen en er samen tegenaan – leggen we met jou de lat voor de toekomst precies op de juiste hoogte en maken we het pad ernaartoe concreet. Wij zorgen voor focus op groei en het maximaliseren van de aanwezige potentie binnen je bedrijf. Vervolgens gaan we met raad en daad te werk om je groeidoelstellingen te realiseren.
Groei, snelle groei, groeidoelstellingen, foto van de toekomst, foto van de toekomst academie, mkb, mkb advies, ondernemersgroei, ondernemers, ondernemen, ondernemersdiner, ondernemerschap, ondernemerstips, ondernemerslunch, ondernemersevents, Rotterdam, Rotterdam advies, Rotterdams netwerk, groeidoelstellingen, groeiambitie, Toekomstvisie, Exitstrategie
1762
post-template-default,single,single-post,postid-1762,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Wij zijn te chique voor koude acquisitie

04 sep Wij zijn te chique voor koude acquisitie

Als “Rotterdams” organisatie adviesbureau zijn we 7,5 jaar lekker aan de weg aan het timmeren. Ons netwerk evenement “Het Ondernemersdiner” loopt als een jekko, ons “product” de Foto van de Toekomst wordt zeer gewaardeerd en nieuwe prospects komen steeds meer binnen via bestaande relaties die hun “Foto” in de bedrijfskantine of boardroom etaleren. Eigenlijk hebben wij geen koude aquisitie nodig.

En ik hoor het dagelijks door menig accountant, advocatenbureau of andere zakelijke dienstverlener verkondigd worden: in onze branche is het niet chique om te canvassen.

Nadeel is wel dat je in een beperkt “via via netwerk” je rondjes blijft maken en dat via je relaties ook regelmatig prospects langs komen die niet voldoen aan je ideale klant profiel. Omdat wij toch steeds harder willen groeien, was het ruim een jaar geleden voor ons tijd voor een koude aquisitie experiment.

Voor 2 dagen in de week huurden we een brutale bedrijfskunde student in, die geen verschijnselen van bel angst had, maar wel een opportunistische plaat voor zijn harses.

Onze Dennis belde 50 keer per week, experimenteerde wat met zijn openingszinnen en was nieuwsgierig naar de ondernemingsdoelstellingen van zijn gesprekspartner.

Het bracht een gave vibe op kantoor tussen alle harde werkers en iedere afspraak die ”gescoord” werd, werd met gejuich begroet. Zijn meest prikkelende vraag: “Waar sta jij als ondernemer op 1 januari 2019?”, brak meestal de ban. Het meest gehoorde antwoord: “Op Hawaii met mijn voeten in het zand en een cocktail in de hand”, gooide de deur helemaal open naar een eerste kennismaking.

Oprechte interesse in je opponent aan de telefoon, een vleugje relaxte brutaliteit en veel meters maken, kunnen voor iedere onderneming het verschil maken.

Omdat Dennis naar Canada is voor een studie, is het een mooi moment om de balans op te maken. Heerlijk gevoel dat er steeds iemand bezig is met het speuren naar nieuwe ideale klanten. Geweldig dat er een nog gersere vibe op ons kantoor is ontstaan en ‘last but not least’ dat er via de ouderwetse canvass methode toch weer 6 nieuwe klanten gestart zijn met hun Foto van de Toekomst.

De kosten/baten verhouding is overigens 1 staat tot 4. Daar zou volgens ons geen enkele onderneming te chique voor moeten zijn.

Terug